هر زنی آرزوی  داشتن یک صورت و پوستی زیبا دارند و با آرایش کردن این زیبایی را به صورت میبخشدند.

اما گاهی شده که فکر کنید چگونه از پوست و صورت خود مراقبت و نگهداری کنید؟
آیا میدانید که برای زیبایی،پوست،باید سلامت باشد؟

 

پس این نکات را در ذهن خود بسپارید...

1.تغذیه صحیح: برای اینکه پوستی سالم داشته باشید،در نتیجه استفاده درست از وسایل آرایشی و  و داشتن یک رژیم غذایی مناسب و استفاده مدام از سبزیجات، مصرف تازه ترین میوه جات، غلات، ماهی و تمام غذاهایی که دارای ویتامین های A,B,C,E و انتی اکسیدان هستند،پوستی سالم خواهید داشت. با بسیار مصرف کردن این ویتامین ها، به جوان سازی،بازسازی، ساخت کلاژن، مرطوب شدن و سالم ماندن پوست کمک می‏کند. تا آنجا که می توانید،از غذاهای طبیعی استفاده‏ کنید و از غذا های آماده(فست فود) جدا جلوگیری نمایید.

 

2.مراقبت ‏های اساسی پوست: مواظبت های کلی و پی در پی از پوست هنگام صبح و شب برای هر خانمی، حتما از سه مرحله تشکیل می شود: پاکسازی پوست، مرطوب نگه‏ داشتن پوست و استفاده از شیر پاک‏ کن‏ ها.حتی اگر به اندازه کافی وقت ندارید، پاکسازی و مرطوب نگه‏ داشتن پوستتان بسیار مهم است.

 

3.رژیم مناسبدر ارتباط با رژیم‏ های غذایی مرکب و مرتبط با مراقبت پوست، کارهای بسیاری می‏ توانید انجام دهید، مانند لایه‌برداری پوست بیرونی برای از بین بردن سلول‌های کهنه و رویش سلول‌های تازه. این عمل می‏تواند با مالش صورت با دست یا به کاربردن حلال‏ های الکلی ساخته شده از اسیدهای میوه ‏ای انجام گیرد. ماسک هایی که دارای ویتامین و مواد کانی هستند، می توانند در از بین بردن چروک صورت، پوسته پوسته شدن پوست ‏های خشک، عفونت پوستی و درمان پوست‏ هایی که مرده و فرسوده به نظر می‏آیند،موثر و کار آمد‏ باشند.با این کار ،پوست شما نرم‏تر و صاف‏تر خواهد ‏شد و احساس جوان تر شدن خواهدی کرد. سرم‏ ها، مواد ترکیبی قوی‌ ای هستند که در محصولات زیبایی از آنها استفاده می‏شود. مواد غلیظی درون این سرم‏ ها قرار داده شده که می‏تواند به صورت فشرده، سریع‌تر و عمیق‌تر به پوست نفوذ کند. سرم ‏ها می‏توانند برخی از مشکلات پوستی را مثل مشکلات کم‏ آبی پوست و کدر و بی حال بودن آن برطرف کنند.

 

4.ضدآفتاب: تکرار اهمیت ضد آفتاب ها لزومی ندارد! چون  کرم‏ های ضدآفتاب بسیار ضروری  و مهم هستند و این که اولین چیزی که باعث پیری و آسیب سخت به پوست می شود،به "در معرض نور خورشید بودن" ربط داده می شود. محفاظت از پوست در مقابل نور خورشید،یکی از مهم‌ترین موارد مراقبت از پوست است که به طور روزانه باید مورد توجه بسیاری قرار‏ گیرد. در معرض نور خورشید قرار گرفتن،باعث چروک صورت و ایجاد لکه های رنگی برجسته می شود که به واسطه آسیبی که به غشای میانی پوست وارد می شود، به وجود می ‏آیند. آسیب‏ های ناشی از نور خورشید حتی می‏تواند باعث سرطان‌های پوستی بشود.

 

5.آرایش صحیحبهترین روش برای بهتر شدن وضعیت آرایشی شما، استفاده از مواد زیرساز آرایشی است که می‏تواند پوست مرطوب شما را هموار و صاف کند. یک پوست مرطوب می ‏تواند چهره شما را به طور واقعا عالی بنمایاند. هر آرایشگر ممتازی به شما خواهد گفت که بسیار مهم است با یک پاک کننده نرم، کار آرایش روی صورت را شروع کنید. از یک دستمال یا پارچه خوب، برای زیرسازی پوست یا پوشاندن لکه‌ها یا چیزهای دیگر ناخوشایند روی پوست، استفاده کنید. این بسیار مهم است که از محصولات خوب و مناسب نوع و رنگ پوست خود استفاده کنید. مراقبت مناسب پوست، از شناختن نوع پوستتان شروع می‏ شود. 5 نوع پوست وجود دارد: خشک، معمولی، چرب، حساس و پوست ترکیبی.

 

باید به این نکته که پوست شما از چه نوعی است،قبل از خرید وسایل آرایشی،توجه کرد.

این نکته شما را در انتخاب و خرید بهترین وسایل آرایشی مخصوص پوست شما کمک خواهد کرد.

در ادامه رنگی را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد. زیرسازی پوست با رنگ‌های نامناسب، پوستتان را ناسالم و خسته نشان می‏دهد

هیچ گاه مواد زیر پوستی را به گونه ای استفاده نکنید که بنظر برسد ماسک پوست زده اید. یک ترکیب مناسب است که باعث تقویت پوست می شود و شکل ماسک به خود نگیرد.

 برای اینکه بهترین ترکیب برای زیرسازی پوست مشخص شود، نخست آن را روی خطوط فک خود آزمایش کنید. رنگ مناسب، آن است که روی پوست ناپدید می شود.