کاروانا گالیتسیا روزنامه نگار و افشاگر مشهور مالتی که بر روی پرونده فسادهای گسترده دولتمردان این کشور درحال تحقیق بود روز دونبه 26 اکتبر توسط یک خودروی بمب گذاری شده کشته شد با وجودی که این روزنامه نگار انتقاد سرسخت دولت نیز بوده است اما دولت برای انکه خود را از این بمب گذاری تبرئه کند اقدام به تعیین یک جایزه یک میلیون یورویی برای شخص یا اشخاصی کرد که بتوانند برای روشنت شدن جوانب این بمب گذاری سرنخ هایی به دولت بدهند و به روشن شدن ماجرا کمک کنند.

کشته شدن کاروانا گالیتسیا بر اثر بمب گذاری

دو لت علاوه بر تعیین این جایزه یک میلیون یورویی، به افرادی که سرنخ هایی را برای روشن شدن این ماجرا ارائه دهند محافظت کامل نیز اعطا خواهد نمود با این وجود فرزندان و خانواده کاروانا گالیتسیا معتقدند که دولت برای اینکه خود را از این موضوع تبرئه کند دست به این کار زده و تعین جایزه برای افشاگران نیز ترفندی است برای گمراه کردن اذهان عمومی از دست داشتن دولت در این بمب گذاری خونین.


روز دوشنبه (۱۶ اکتبر/۲۴ مهر) دافنه کاروانا گالیتسیا، روزنامه‌نگار افشاگر مالتی بر اثر انفجار جان باخت دولت مالت پاداشی یک میلیون یورویی برای کسانی تعیین کرده که با اطلاعات خود به روشن شدن این قتل کمک کنند.
گره از راز این مرگ باز کنید

روز دوشنبه (۱۶ اکتبر/۲۴ مهر) دافنه کاروانا گالیتسیا، روزنامه‌نگار افشاگر مالتی که منتقد دولت این کشور هم بود، بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در جزیره‌ مالت جان باخت. اکنون دولت مالت پاداشی یک میلیون یورویی برای کسانی تعیین کرده که با اطلاعات خود به روشن شدن این قتل کمک کنند.

به گزارش دویچه وله،جوزف موسکات، نخست‌وزیر مالت گفت که دولت عزم راسخ دارد عاملان این قتل را در برابر دادگاه قرار دهد و هر کس اطلاعاتی در اختیار دارد که به شناسایی مسئولان این سوء‌قصد یاری می‌رساند، افزون بر دریافت جایزه، از محافظت کامل برخوردار خواهد شد. به گفته‌ی نخست وزیر مالت، حل این مساله از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

دافنه کاروانا گالیتسیا این اواخر بر روی "اسناد پاناما” تحقیق می‌کرد که به ماجرای فساد در بسیاری از کشورها مربوط است و از جمله از حساب‌های بانکی احتمالی سیاستمداران مالتی در کشورهایی که به "بهشت مالیاتی” معروف‌اند پرده برمی‌دارد.

این روزنامه‌نگار در جریان تحقیقات خود همکاران نخست‌وزیر مالت را نیز متهم کرده بود که برای فرار مالیاتی در برخی از کشورهای فراسوی اقیانوس شرکت‌های صوری درست کرده‌اند.

موسکات در نامه‌ای به خانواده‌ دافنه کاروانا گالیتسیا خواستار موافقت آنان با تعیین این پاداش شده است. اما فرزندان این روزنامه‌نگار افشاگر خواهان کناره‌گیری نخست‌وزیر، رئیس پلیس و دادستان کل این کشور شده‌ و در پاسخ به دولت نوشته‌اند که "در این صورت دیگر به جایزه‌ی یک میلیونی نیازی نیست و مادرشان بیهوده نمرده است”.

قرار است روز یکشنبه (۲۲ اکتبر/ ۳۰ مهر) هزاران نفر در تظاهراتی در پایتخت مالت شرکت کنند و ضمن درخواست روشن شدن پرونده‌ی این قتل، علیه فساد در نظام سیاسی کشور دست به اعتراض بزنند.

منتقدان دولت مالت می‌گویند که فساد در این کشور ریشه دوانده و نیز مافیا در این جزیره نفوذ زیادی پیدا کرده است.