بسیاری از افراد جامعه اعم از دختر و پسر و مرد و زن، برای اینکه بتوانند بر روی جنس مخالف خود تاثیر مثبتی داشته باشند با مشکلات زیادی روبرو هستند در علم روانشناسی روش هایی مشخص و تایید شده برای این کار وجود دارد که با آشنایی با این روش ها می توان جنس مخالف را جذب نمود.

روش های جذاب بودن برای جنس مخالف

آیا شما نیز برای جذب جنس مخالف خود با مشکلاتی روبرو بوده اید؟ این مسئله ای است که عموم افراد جامعه از آن گله دارند این افراد از اینکه بتوانند بر روی جنس مخالف خود تاثیر مثبتی بگذارند و به  نوعی محبوب و یا تو دل برو باشند احساس ضعف می کنند و اطلاعی از چند و چون ان ندارند و بطور کلی با ابتدایی ترین روش های جذب جنس مخالف نیز آشنا نیستند.

ضرب المثلی قدیمی هست که می گوید میوه خوب باغ را شغال ها می خورند آیا بنظر این مسئله واقعیت دارد؟ بسیاری از خانم های زیبا و جذاب ممکن است نصیب مردانی شوند که نه چهره و نه ظاهری جذاب دارند این افراد قانون جذب جنس مخالف را خوب می دانند و در هر محفل و مکانی براحتی می توانند بر روی افراد تاثیرگذار باشند. از این موضوع تعجب خواهید کرد که دنیای علم زمانی که با داستان های عاشقانه و رمان رو به رو می شود پی به چه چیزی می برد. یک لحظه به این موضوع توجه کنید که علم چیزی است که باعث شده فردی مانند آرنیل آرمسترانگ روی کره  ماه پیاده روی کرده و قدم بزند. همین علم است که دقیقا به شما می گوید که چگونه قرار ملاقات فانتزی تان را بگذارید.
 بر خلاف باور عموم، عشق و جذابیت کمتر به رمان های عاشقانه شباهت دارد و بیشتر شبیه به یک مجله  روانشناسی است. در اینجا آنچه علم در پشت صحنه می گوید کارساز است، یعنی زمانی که در مورد خدای عشق صحبت به میان می آید.


به لب های خود تو.جه کنید

یک لحظه تمام تصوراتتان را در مورد خودنمایی کنار بگذارید. نتایج مطالعه ی انجام شده در دانشگاه منچستر نشان داده که لب ها، جذاب ترین ویژگی فیزیکی زنان می باشد. زمانی که در مورد این موضوع فکر می کنید که چقدر زن هایی مانند آنجلینا جولی یا اسکارلت جوهانسون جذاب هستند متوجه اهمیت این ویژگی در زن ها می شوید.
 برای جذاب ترین شدن، رژ لب های صورتی و قرمز به عنوان رنگ هایی شناخته شده اند که به مدت طولانی تری می تواند مردها را مجذوب خود کند. اگر تردید دارید می توانید رنگ قرمز را انتخاب کنید- که یک رنگ کلاسیک و اثرگذار است.
 

ارتباط چشمی مهمترین مسئله

این گفته را فراموش کنید که چشم، پنجره ای رو به سوی روح است. زیرا چشم ها نیز دری هستند که باعث حفظ توجه عاشق می شوند. زمانی که جذب کسی می شوید مردمک چشم تان کمی بزرگ تر می شود. آیا به این گفته اعتراض دارید؟ مردم به وضوح بیشتر جذب مردمک های گشاد و بزرگ می شوند. مطالعات نشان می دهند که هیچگاه فرصت خیره شدن و نگاه کردن ثابت به فرد مورد نظرتان را نباید از دست بدهید.


داشتن دندان های سفید مرواریدی

تحقیقات نشان می دهد که دندان های سفید و صاف جذاب تر هستند و می توان فرض کرد که بیشتر افراد میلی به دندان های زرد و فاسد شده ندارند. لازم به ذکر نیست که همیشه باید مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و به طور منظم با دندانپزشک تان ویزیتی داشته باشید. ولی از این موضوع تعجب خواهید کرد که چه تعداد زیادی از افراد وجود دارند که بهداشت دهان شان را رعایت نمی کنند. این موضوع یکی از سیگنال های آگاهی دهنده سلامت است که تکامل آن در DNA ما قرار می گیرد تا به بقای ما کمک کند. با بهره بردن از تکامل های صورت گرفته، می توانید دندان های خود را مرتب و به طور نامرئی ارتودنسی کنید!


لبخند زدن زیبا مانند یک ایموجی یا شکلک


زمانی که می گوییم مانند یک ایموجی لبخند بزنید در مورد یک چهره شاد صحبت می کنیم نه یک بادمجان که شکل بدقواره و نامناسبی دارد. یک پژوهش نشان می دهد که مردان بیشتر جذب کسانی می شوند که لبخند می زنند. احتمالا منظور این نیست که آن ها را با ادا و شکلک گیج کنید.
 

تن صدایی با گام بلندتر

صداهایی با گام بالاتر به وضوح جذاب تر هستند. محققان پیشنهاد می دهند که علت آن این است که صداهای بالاتر نشان دهنده ی اندازه بدن کوچک تر است که برای جامعه ی ما جذاب تر تلقی می شود. همه ی ما این حقیقت را می دانیم: افسانه یا طلسم بخار گاز. زمانی که در مورد این موضوع صحبت می کنیم به خاطر داشته باشید که کشیدن سیگار باعث کم شدن جذابیت شما می شود زیرا صدای شما را بم تر می کند (و دندان هایتان را زردتر می کند و می دانید که باعث سرطان می شود).

به ظاهر خود توجه کنید

با اینکه به نظر می رسد مردها بیشتر جذب انواع بدن های کوچک تر شوند، طبق بررسی قبلی به این نتیجه رسیدیم، اما به وضوح این موضوع را می بینید که افرادی مانند شکیرا نیز بیراه نمی گویند. شاید فکر کنید که دیوانه هستیم اما نتیجه گرفتیم که این گفته به این معنی است که همه ی انواع بدن زیبا و جذاب هستند.


استفاده از رنگ قرمز

پژوهش هایی انجام شده که در آنها دو عکس از یک زن گرفته شد که دقیقا مشابه هم بودند. یکی از زن ها لباس های آبی در یک عکس پوشیده بود و در عکس دیگر رنگ قرمز پوشیده بود و در حالت مشابهی قرار داشت. طبق نتایج این بررسی، عکس زنی که قرمز پوش بود به صورت جذاب تر و دلفریب تری رتبه بندی شد. علاوه بر این مردان این مطالعه نشان دادند که میل دارند تا بیشتر با زنانی که پوشش قرمز مایل به سرخ دارند قرار بگذارند و حتی پول بیشتری را خرج آن ها کنند. لباس آبی رنگ همچین شانسی را نداشت.
 

تقارن چهره

یکی از ویژگی هایی که به عنوان مهم ترین ویژگی های جذب کننده افراد به نظر می رسد طبق گفته محققان، چیزی است که در ارتباط با آن چندان انتخابی نداریم: تقارن چهره. تقارن زمانی به وجود می آید که سمت چپ صورت تان دقیقا شبیه سمت راست صورت تان باشد و بالعکس یا چیزهایی که در یک سمت شما وجود دارد دقیقا مطابق با چیزهای سمت دیگر باشد. بیشتر بازیگران مشهور و مدل ها دارای چهره های بسیار متقارن هستند.
شما در واقع نمی توانید تقارن چهره خود را تغییر دهید مگر اینکه زیر تیغ جراحی بروید و ما امتحان این راه را به شما پیشنهاد نمی کنیم. اگر به طور اتفاقی چهره ی متقارنی داشتید باید ممنون و سپاسگذار ژن های تان باشید. اما اگر چهره ی متقارنی ندارید باور کنید که چیزهای بسیار مهم تری وجود دارد که می توانید برای جذب کردن شخص دیگری آن ها را انجام دهید.


اعتماد به نفس مهم است


جذابیت فقط در مورد جذابیت ظاهری نیست، در نتیجه فکر نکنید که جذابیت فقط در مورد جذابیتی است که به طور ژنتیکی دارید - چیزهای زیادی در مورد کاراکتر شما وجود دارد که می تواند شما را جذاب کند. به عنوان مثال اعتماد به نفس یک نمونه از آن است که می تواند به طور گسترده باعث افزایش جذابیت جنسی شما شود.
افراد دارای اعتماد به نفس بیشتر برای ارسال سیگنال های مورد نظر تطبیق می یابند. هر چه سیگنال های بیشتری را به خارج ارسال کنید سیگنال های بیشتری را در عوض دریافت خواهید کرد - فقط این کار را بسیار سخت نکنید. حتی اگر شما جذاب ترین فرد در یک اتاق نیستید، اما داشتن این طرز فکر که شما از کسی که هستید خوشحال هستید می تواند به شما کمک کند تا برداشت بهتری نسبت به تاپ مدلی داشته باشید که اعتماد به نفس کمتری دارد.
در همین راستا، خصلت های غیر فیزیکی بسیاری وجود دارد که به طور باور نکردنی این خصلت ها جذاب هستند. در مورد این خصلت ها مطالعه کنید تا به این موضوع پی ببرید که چه کارهایی می توانید انجام دهید تا طرف تان را جذب خود کنید.
 

خود آگاهی

در سردر ورودی محلی به نام اوراکل ستایش شده یونان باستان در دلفی، نصیحت و توصیه ی خوبی نوشته شده است که "خودت را بشناس". شناخت خود همان خود آگاهی است زیرا شامل درک شما از شخصیت و کاراکترتان می باشد.
پس در واقع خود آگاهی چیست؟ روانشناسی به نام دنیل گولمن، نویسنده ی بهترین کتاب پر فروش به نام هوش عاطفی، معروف ترین تعریف از خود آگاهی را بدین صورت پیشنهاد داده که شناخت فرد از حالات داخلی، ترجیحات، منابع و نیات خود استظف با اینکه می تواند محدوده ی وسیعی از چیزها مانند نیازهای شما، امیال، شکست ها، عادت ها، چیزهایی که دوست دارید و دوست ندارید، ترجیحات و موارد دیگری را پوشش دهد، یا آنچه شما را خشمگین می کند یا باعث می شود حالت دفاعی به خود بگیرید و به طور وارونه آنچه که شما را خوشحال می کند. اساسا خود آگاهی شامل همه ی چیزهایی است که به شما کمک می کند تا به این سوال جهانی پاسخ دهید که من چه کسی هستم؟
آگاهی بیشتر از خود می تواند به شدت باعث بهبود اعتماد به نفس شود. از آنجایی که آگاهی از خود ما را قادر می کند تا به طور شفاف نقاط ضعف و قوت خود را ببینیم - و به ما اجازه می دهد تا زمان و انرژی بیشتری را صرف انجام کارهایی کنیم که در آن ها مهارت خوبی داریم. این موضوع به نوبه ی خود باعث افزایش حس اعتماد به نفس کلی ما می شود.


اصالت


زمانی که یک شخص اصالت دارد از خودش نمی ترسد. شما می توانید اصالت را هم در خودتان و هم در دیگران با خصلت هایی از قبیل داشتن درک واقعی از حقیقت، پذیرش خودتان و افراد دیگر، متفکر بودن، داشتن حس غیر خصومت آمیز از مزاح، توانایی بیان آزادانه و شفاف احساسات، راحت بودن برای یادگیری از اشتباهات دیگران و درک انگیزه های دیگران تشخیص دهید.
اصالت، خود آگاهی و اعتماد به نفس همگی ارتباط تنگاتنگی نیز با هم دارند. کریس آرمسترانگ، مربی معتبر رابطه، می گوید که ترکیب اصالت و آسیب پذیری به افراد اعتماد به نفس می دهد تا در مورد اینکه آن ها چه کسی هستند راحت باشند – و در مورد اینکه چه کسی نیستند هم راحت باشند. هیچ تظاهری در مورد افرادی همانند این افراد وجود ندارد و زمانی که افراد می توانند خالص باشند این خلوص نیت به آن ها کمک می کند تا ارتباطات عمیق تر و بامعنی تری را با دیگران ایجاد کنند.
زمانی که با آماندا رز، کارشناس واسطه ی ازدواج و قرار ملاقات صحبت کردیم او گفت که چیزهایی در مورد توانایی شخص وجود دارد که این موارد نباید اصلاح شود و باید خام باشد که این موارد باعث ایجاد ارتباط می شود و زمانی که ما حس می کنیم که بیشتر با یک فرد ارتباط برقرار کرده ایم میزان جذابیت افزایش پیدا می کند. در نتیجه همین راه را ادامه دهید و اجازه دهید تا مزاج و تغییر جهت تان خودش را نشان دهد. این موارد برای افرادی گرامی و عزیز می باشد که شما را می شناسند و دوست دارند و اصالت شما برای افرادی که حتی شما را نمی شناسند جذاب خواهد بود.


آسیب پذیری

آسیب پذیر بودن شامل این موضوع است که به خودتان اجازه دهید که به شیوه ای دیده شوید که شما را ناراحت می کند: ضعف، عیب ها، نا امنی و همه ی موارد دیگر. زمانی که شما آسیب پذیر می شوید عدم پنهان کردن کسی که در واقع هستید را انتخاب می کنید. خوب و بد، قوی و ضعیف... همه ی این ها به صورت راحت انتخاب می شود. راحت بودن، صداقت و حقیقت و اجازه دادن به خودتان برای آسیب پذیر بودن به شما جرات می دهد.
با اینکه آسیب پذیری می تواند حس بسیار زیاد ریسک پذیر بودن را ایجاد کند، همچنین می تواند به طور عمیق پاداش دهنده باشد. یون توماس، دکترای روانشناسی لوس آنجلس که تخصص او شامل تخصص در روابط و اعتماد به نفس است می گوید که آسیب پذیری - و راحت بودن در مورد عیب ها، طرز فکر ویژه و ضعف - باعث می شود که افراد بازگو پذیر تر باشند به جای اینکه بسیار سرد یا بسیار کامل باشند.
محققی به نام برن براون از دانشگاه هیوستون، آثار فوق العاده ای در مورد مزایای آسیب پذیری نوشته است: استقبال از آسیب پذیری ها، ریسک دار و خطرناک است، اما همیشه به اندازه ی ترک کردن عشق و تعلق و لذت خطرناک نیست - که این تجربه ها باعث می شود ما بیشتر آسیب پذیر شویم، این نوشته ی براون در پر فروش ترین کتابش به نام شهامت بزرگ وجود دارد. و اگر بخواهید که واقعا حس آسیب پذیری بیشتری را در واقع احساس کنید به صحبت های براون تد در مورد قدرت آسیب پذیری مراجعه کنید. این کتاب به شما حس مهار عاطفی به شکل تکان دهنده و وحشت زده را می دهد.


شجاعت

یادتان می آید که در مورد قبلی گفتیم که آسیب پذیری به شما جرات می دهد؟ شجاعت (یا همان جرات) نیز یک خصلت شخصیتی جذاب است. شجاعت - میل به انجام خطرات حساب شده (که می توان گفت: خطراتی است که بی پروا نیستند در نتیجه لطفا سعی نکنید تا پشت یک وسیله در حال حرکت در حالی که در حال رانندگی آن هستید بایستید یا تک چرخ بزنید) توانایی روی پا ایستادن و میل به انجام کارهایی که ترسناک هستند - باعث انتقال قدرت و بی پروایی می شود.


تمایل به تجربه و کنجکاوی


تمایل به تجربه، معیار دیگری از جذابیت است. منظورمان خلاقیت، هوش، تصور و کنجکاوی است و افراد گشاده رو بیشتر از یادگیری چیزهای جدید لذت می برند، آن ها در مورد دنیای پیرامون شان بیشتر کنجکاو هستند و به تجارب جدید علاقه دارند.
اکنون این گفته بدین معنی نیست که شما مجبورید یک شیرجه در آسمان داشته باشید یا بیرون بروید یا آخر هفته به پارتی بروید (من به شخصه از شیرجه در آسمان می ترسم و در عوض ترجیح می دهم که بعد از ظهر خود را در خانه با یک کتاب سپری کنم). سوالی که در اینجا وجود دارد بیشتر در مورد این است که در مورد دنیای پیرامون تان چقدر کنجکاو هستید - مثلا در مورد فرهنگ های مختلف، مکان های جدید، فعالیت های جدید، یا رستوران های مختلف - و در مورد میل تان برای امتحان این موارد چقدر کنجکاو هستید.
 

همدردی

یکی از مزایای بزرگ گشاده رویی و تمایل به تجربه و همچنین کنجکاوی این است که احساس همدردی زیادی داشته باشیم که این موضوع به ما کمک می کند که روابطی را با دیگران شکل دهیم از آنجایی که تلاش برای درک زندگی افراد دیگری که متفاوت هستند به ما کمک می کند تا جهان بینی مان را توسعه داده و این تفاوت را بتوانیم بیشتر بپذیریم. زمانی که ما ارتباطات عمیق تری با افرادی که ملاقات می کنیم ایجاد می کنیم، علاقه ی ما به زندگی افراد دیگر احتمالا منجر به علایق متقابل خواهد شد - آن ها نیز می خواهند تا بیشتر در مورد شما بدانند و رشد این ارتباط از اینجا شروع می شود.


ببخشید و بخشنده باشید

نکته ی مهم فرد جذب کننده این است که می خواهد تا تجاربس را با شما به اشتراک بگذارد. این موضوع تعجب آور نیست در نتیجه خودخواه بودن قطعا جذابیت را با خود به همراه ندارد. در واقع گفته مخالف آن درست است. مطالعات نشان داده است که افراد بیشتر برای افرادی جذاب هستند که روح بخشنده ای دارند.
پس از بیشتر برون گرا شوید، قلب تان را باز کنید و بخشنده باشید. به طور داوطلبانه در مورد شهروندان مسن تر مطالعه کنید. یک مرکز خیریه غذا سازماندهی کنید. پول به خیریه اهدا کنید. شما کار خوبی برای افراد اطراف تان انجام می دهید در حالی که طی این روند جذاب تر هم می شوید. این یک بازی برد-برد است.


نشان دادن چهره سرزنده و شوخ شما را مجذوب دیگران خواهد کرد

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید: شما می توانید نتیجه بیشتری با عسل بگیرید تا با سرکه یعنی هر کاری راهی دارد. پس اگر سعی می کنید تا توجه فردی را به خود جلب کنید برخی از محققان پیشنهاد می دهند که در عوض چهره ی شوخ و سر زنده و شیرین خودتان را نشان دهید. در کل چه کسی نمی خواهد که سرگرمی بیشتری داشته باشد؟
زندگی می تواند گاهی اوقات جدی و استرس آور باشد که شما باید جنبه های منفی را دور کنید و زمان خوشی را برای خودتان ایجاد کنید. در نتیجه دفعه بعدی که حس احمقانه و استرس آوری داشتید فقط این حس را رها کنید. با لباس های کثیف بیرون بروید، در باران برقصید و سرتان را این ور و آن ور کنید و از ته دل بخندید. حس عجیبی خواهید داشت و این حس را به افراد دیگر منتقل خواهید کرد.
 

متفکر باشید


فیلم های بیشماری وجود دارد که با این فرضیه ایجاد شده اند که هیچ کس نمی خواهد که یک فرد عجیب متفکر باشد: اما تهیه کنندگان خارج از هالیوودی وجود دارند که اعتقاد دارند این گفته اشتباه است. طبق تحقیقات واقعی، به لحاظ علمی ما جذب افراد باهوش می شویم. این گفته درست است. هوشمند بودن یکی از ویژگی های کیفی مطلوب است در نتیجه دیگر ذهن تان را خاموش نکنید. به کتاب های کتابخانه اجازه ندهید که گرد و غبار روی شان بنشیند، بازی های میزی تان را بیرون آورید و میکروسکوپی که زیر تخت پنهان کرده اید را خارج کنید و از مغز زیبا و بزرگ تان به صورت گشوده و با افتخار و غرور استقبال کنید.


به خاطر داشته باشید: رمان های عاشقانه نباید پایان بازی باشند

می دانیم که این بخش از متن به جذابیت فیزیکی و عاطفی در فضای روابط عاشقانه و رمانتیک تاکید دارد، اما ما می توانیم احتمالا با این موارد موافق باشیم که 1) خصلت های مختلف برای افراد مختلف جذاب اند و 2) همه ی زندگی افراد بزرگسال و پایان زندگی، عاشقانه نیست.

طبق نکته اول، در حالی که مطالعات نشان داده که مردان بیشتر جذب خصلت های فیزیکی خاصی مانند باسن بزرگ یا لب های شهوت انگیز یا صدایی با گام بلند می شوند، اما قطعا این موضوع برای همه ی اشخاص خارج از اینجا به کار نمی رود. من خودم را به عنوان یک نمونه مثال می زنم: من موهای سیاهی دارم و قطعا صدایی با گام بلند ندارم (گاهی اوقات می گویند که صدایم خشک است) و یک بدن عضلانی ورزشکاری دارم درحالی که این ویژگی های بازگو شده مشخص می کند که مردان بیشتر موهای بلوند را ترجیح می دهند (اما من اعلام کردم که فردی ریزه اندام با موهای قهوه ای تیره هستم) من در نهایت با مردی ازدواج کردم که عاشق قیافه ی من بود و مشخص شد که او عاشق بدن عضلانی من و موهای سیاهم شده است. این موضوع فقط نشان می دهد که آنچه برای مردان جذاب است در کل ذهنی و شخصی است و طبق یک گفته ی کلیشه ای، زیبایی بیشتر در چشم بیننده است.

علاوه بر این، درحالی که یافتن یک شریک عاشقانه و رمانتیک قطعی چیزی است که اکثر افراد آن را می خواهند اما نشان دهنده ی ارزش یا موفقیت شما نمی باشد. زنان به طور خاص اغلب با این پیام موافق اند که نیاز داریم تا خودمان را تغییر دهیم تا از نظر مردان جذاب و تاثیر گذار باشیم. و این چیزی است که من در کل به آن اشاره دارم.

تا اینجا روش هایی بسیار ابتدایی اما کلیدی را برای شما بازگو کردیم که تنها با رعایت این چند نکته ساده می توانید براحتی از گوشه تنهایی بیرون امده و ابراز وجود نمایید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و به خود ایمان داشته باشید چراکه شما نه تنها از سایرین چیزی کمتر ندارید که حتی از همه اطرافیان خود نیز سرتر می باشد در عوض شما می توانید از خصلت های شخصیتی بالا برای کمک به ساخت زندگی ای استفاده کنید که عاشق آن هستید - با شریک یا بدون شریک. پرورش ویژگی هایی مانند خود آگاهی، آسیب پذیری، اصالت، شجاعت، تمایل به کسب تجربه، و همدلی می تواند در تمام جنبه های شخصی و حرفه ای به شما کمک کند. این خصلت ها می تواند به شما کمک کند تا افرادی که دوست دارید جذب کنید، کاری که برایتان با معنی است ایجاد کنید، به مکان هایی که برایتان هیجان انگیز است سفر کنید، و تجربه هایی را جستجو کنید که به رشد شما کمک کند. طبق این نکته، می توان با اطمینان گفت که روابط احتمالا دنبال می شود و اگر دنبال نشود، آنچه اهمیت بیشتری دارد این است که قادر به افتخار به شخصیتی که دارید و زندگی ای که دارید می باشید.