سالها بود که دریافت کارت پایان خدمت برای افرادی که مشکل کارت پایان خدمت داشتند مکل بزرگی را ایجاد کرده این نداشتن کارت پایان خدمت و عدم امکان گرفتن کارت گواهینامه رانندگی باعث شده بود تا افراد زیادی خطر کرده و بدون ان پشت فرمان بنشینند این امر باعث شد تا در نهایت طرح دریافت گواهینامه رانندگی بدون داشتن کارت پایان خدمت تصویب شده واجرایی شود.

گرفتن گواهینامه رانندگی بدون داشتن کارت پایان خدمت

مژده به مشمولان غایب و یا اشخاصی که می خواهند گواهینامه رانندگی بگیرند اما به هر دلیلی کارت پایان خدمت ندارند.

افراد زیادی در کشور هستند که بخاطر غیبت از خدمت سربازی و یا به دلایل دیگر امکان دریافت کارت پایان خدمت را نداشته اند و طبیعتا این افراد برای گرفتن کارت گواهینامه رانندگی نیز با مشکل مواجه بوده اند با این وجود تعداد زیادی از این افراد بدون داشتن گواهینامه رانندگی پشت فرمان نشسته و رانندگی می کنند و جان خود و سایر شهروندان را به خطر می اندازند در همین راستا و برای رفع مشگل دریافت گواهینامه رانندگی بدون داشتن کارت پایان خدمت، ستاد کل نیروهای مسلح اقدام جدیدی اتخاذ کرده است که در ادامه جزئیات انرا می خوانیم.

ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ابلاغ اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
متن اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ابلاغ اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی جهت دریافت گواهینامه رانندگی بدون پایان خدمت به شرح ذیل است:

«بر اساس ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث مصوب مجلس شورای اسلامی، پیش بینی شده است که گواهینامه‌ رانندگی که قبلاً به استناد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی صرفاً برای دارندگان کارت پایان خدمت یا مشمولان تعیین تکلیف شده قابل صدور بوده، بدون نیاز به ارائه کارت پایان خدمت و معافیت صادر شود. از سوی دیگر، بر اساس ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی، ناجا موظف به شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب است.

از آن جایی که اجرای این مصوبه مجلس شورای اسلامی تعارضاتی با مواد ۱۰ و ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی را به دنبال داشت، لذا ضمن تعامل با مجلس و برگزاری جلسات مشترک بین مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمع‌بندی شد که ناجا نسبت به اجرای ماده‌ی ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث اقدام کند که البته اجرای این ماده نافی اجرای ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی نخواهد بود.

فلذا به ناجا ابلاغ شد ضمن فراهم کردن مقدمات کار حداکثر از تاریخ 96/09/01 نسبت به اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث مصوبه مجلس شورای اسلامی اقدام کند.»